Novinky

Aktualizace Dynamics 2019 vlna 2 je za dveřmi

Říjen 2019 – V průběhu října-prosince tohoto roku bude zahájena druhá aktualizační vlna produktu Microsoft Dynamics 2019. Společnost Microsoft tímto krokem pokračuje ve svém pravidelném tempu aktualizací Dynamics 365 dvakrát ročně.

Jaké jsou nejdůležitější změny?

Softphone dialer
Jedná se o funkci umožňující jednoduché vytáčení telefonního čísla přímo z obrazovky kontaktu uloženého v systému Dynamics 365. V praxi to znamená, že obchodníkovi stačí jen kliknout na příslušné telefonní číslo na kartě zákazníka, načež mobilní telefon napojený na softwarovou ústřednu začne číslo ihned vytáčet bez nutnosti ručního vyťukávání. Je to tedy poměrně jednoduché, leč užitečné vylepšení, které ocení hlavně obchodníci či pracovníci zákaznické podpory, kteří tráví živou komunikací se zákazníky podstatnou část své pracovní doby.

Tato funkce je k dispozici pouze v sjednoceném rozhraní UUI.

Funkce Softphone Dialer v Dynamics 365


Business Card Scan (skenování vizitek)
Jedna z nejžádanějších funkcí je konečně tu. Jde o nejjednodušší způsob založení nebo aktualizace kontaktů v systému Dynamics 365. Jednoduše vyfoťte vizitku použitím svého mobilního telefonu a o vše ostatní už se postará tato skvělá funkce.

Vizitky jsou obvykle rozdávány na schůzkách, po kterých jsou často nevhodně založeny nebo ztraceny. Další problém s vizitkami je, že obchodníci jednoduše nechtějí trávit čas přepisováním kontaktních údajů do svých počítačů. Potřebují rychlý způsob zaznamenávání kontaktů, aby se mohli soustředit na důležitější úkoly. Skenování vizitek je užitečné zejména na cestách, na konferencích nebo mimo pracoviště.

Vizitky lze skenovat prostřednictvím mobilu nebo i webu. Skener analyzuje kartu z hlediska relevantních informací a automaticky aktualizuje příslušná pole v systému. Tato funkce také nabízí konfiguraci, která umožňuje uživatelům vybrat alternativní pole k vyplnění.

Tato funkce je k dispozici pouze v sjednoceném rozhraní UUI.

Ukázka funkce Skenování vizitek v Dynamics 365


Vylepšené přidávání produktů na příležitost / nabídku / objednávku / fakturu
Nyní mohou obchodníci ještě pohodlněji přidávat nové produkty, které jsou propojené s určitou příležitostí, nabídkou, objednávkou či fakturou v systému Dynamics 365. A to, aniž by bylo nutné jednotlivé produkty otevírat a editovat jeden po druhém. Tuto operaci lze nově provádět hromadně v editovatelném seznamu (gridu).

Stejně snadno lze přidávat zcela nové produkty prostřednictvím zkráceného a zjednodušeného formuláře pro rychlé vytvoření produktu. Není tak potřeba otevírat plný, časově náročnější formulář se všemi povinnými i volitelnými položkami. Hlavním benefitem je tak celkové zrychlení a zjednodušení práce s produkty na uvedených entitách.

Ukázka funkce Vylepšené přidávání produktů v Dynamics 365


Zdednodušená správa příloh i leadů a příležitostí
Poznámka či příloha připojená k záznamu leadu se od nové verze zpropaguje rovněž do záznamu příležitosti, který vzniká v momentě kvalifikování leadu (zájemce). Už není nutné složitě dohledávat staré přílohy a poznámky, které vznikly ještě v době, kdy lead nebyl kvalifikovaný, tedy nebyl příležitostí. Tyto starosti s přílohami mohou obchodní zástupci klidně hodit za hlavu, protože jsou všechny k mání i poté, co se z leadu stane příležitost a z příležitosti obchodní vztah.

Ukázka zjednodušené správy příloh u leadů a příležitostí v Dynamics 365


Aplikace plátna v PowerApps
V Microsoft PowerApps můžete nově navrhnout a vytvořit obchodní aplikaci z plátna (canvas app), aniž byste museli psát kód v některém tradičním programovacím jazyce, například v C#. Aplikaci můžete navrhnout přetahováním prvků na plátno stejným způsobem jako při navrhování snímku v PowerPointu. Vytvořením výrazů podobných výrazům v Excelu určíte logiku aplikace a způsob práce s daty. Můžete vytvářet aplikace, které integrují obchodní data z široké nabídky zdrojů od Microsoftu a třetích stran. Svoji aplikaci můžete sdílet, aby ji uživatelé mohli spouštět v prohlížeči nebo na mobilním zařízení. Můžete ji také vkládat, takže ji uživatelé budou moct spouštět na SharePointu, v Power BI nebo v aplikaci Teams.

Když aplikaci dokončíte a uložíte ji do cloudu, můžete ji sdílet s dalšími uživateli ve vaší organizaci. Můžete určit, kteří uživatelé nebo skupiny můžou aplikaci spouštět a jestli ji můžou také přizpůsobit a sdílet s dalšími lidmi v organizaci. Vlastní aplikace a všechny aplikace s vámi sdílené můžete spouštět ve Windows, ve webovém prohlížeči nebo na zařízení iOS nebo Android.

Aplikace plátna také v LLP vyvíjíme pro své zákazníky na základě jejich požadavků. Nejčastěji se tyto aplikace používají k moderním způsobům práce s daty a atraktivním formám jejich vizualizace, které nelze realizovat pouze za pomoci standardní funkční výbavy Dynamics 365. Příkladem je nahrazení běžných tabulek a formulářů volbou grafických prvků na obrazovce.

Ukázka aplikace plátna v PowerApps


Kompletní release notes s přehledem klíčových změn v nové verzi naleznete zde.

Kontaktujte nás
  Všechny novinky
Pomůžeme definovat vaše CRM potřeby a priority